Tervetuloa!
Kasvatamme pienimuotoisesti australianpaimenkoiria maatilalla Lopella. Vuodesta 2007 lähtien pentueita on syntynyt meillä jo 22.
Meidän ensimmäinen aussie Peppi lopetettiin joulukuussa 2017 ja Pilkku (Pepin pentu) vähän sen jälkeen toukokuussa 2018 vanhuuden tuomien vaivojen vuoksi. Peppi oli tuolloin 13 vuotias ja Pilkku 10 vuotias. Tällä hetkellä meillä on seitsemän narttua: Pihla, Oora, Ulpu, Huli ja Hulda, Laru sekä Papu. Pepistä halusimme itsellemme pennun, koska aikaisemmin meillä ei ole ollut näin mukavaa ja tervettä koiraa ja ajattelimme, että tätä voi jakaa muillekkin. Ensimmäinen pentue syntyi 2007. Pilkun viimeisestä pentueesta jätimme Pihlan jatkamaan hienoa sukua ja Papu on Pihlan viimeisimmästä pentueesta. Oora on tehnyt yhden pentueen kasvattajallaan ja kaksi meillä. Oora on myös jäänyt eläkkeelle ja asuu meidän lomittajan luona Tammelassa. Ooran viimeisestä pentueesta Huli jäi kotiin. Hulista tuli marraskuussa 2017 meidän ensimmäinen Suomen muotovalio! Ulpu asuu Lopen kirkonkylällä Katin perheessä. Ulpu ostettiin Doubleyou´s kennellistä yhteisomistukseen. Ulpulla on yksi pentue. Hulda on Pihlan pentu, joka syntyi 2015. Hulda on meidän perheen maskotti ja maailman söpöin koira. Hulda eli vaikean pentuajan, jolloin ei tiedetty selviääkö se hengissä. Nyt se kuitenkin voi hyvin ja tuo iloa tempauksillaan. Laru on yhteisomistuksessa Doubleyou´s kennellin kanssa ja asuu Haminassa Marjan luona. Laru tuli Suommeen Itävallasta keväällä 2017. Kesällä 2023ostettiin Summeri Ossequente kennelistä, Sumilla on nyt yksi pentue. Tammikuussa 2024 meille tuli No Field's kennelistä palauuna Lupu, Lupu on Lulun (Landzett Impress Me) pentu.
Uroksia meillä on ollut Mikki, Camu jo edesmenneet kennel Gun Lakelta ostetut. Nykyisiä uroksia on Roomeo, Martti, Kingi ja Roba. Mikki tuli meille vuoden 2012 alussa Ahvenanmaalta. Mikki sai vakavan jalkavamman kaksivuotiaana, jonka seurauksena sen etutassun ranne on jäykistetty. Mikin näyttelyura loppui siihen, mutta navetalla Mikki ajoi vasikoita vielä innoissaan. Mikki lopetettiin 12 vuoden iässä vanhuuden vaivojen vuoksi. Mikki kastroitiin yhden pentueen jälkeen. Camu oli yhteisomistuksessa ja asui Hyvinkäällä. Camu on myös jättänyt meidät vanhuuden vaivojen vuoksi. Roomeo tuli meille 2015 kesällä ja on innokas sonnipaimen. Roomeo on menettänyt hampaitaan navettahommissa, joten hänestäkään ei ole enää näyttelykoiraksi. Martti saapui Tsekistä huhtikuussa 2018 ja asuu Caritalla Kokemäellä. Martti on mainioluontoinen ja erinomainen periyttäjä yhdistettynä mm. Huliin. Martti on nyt seitsemän pentueen isä ja sillä on 5 valio jälkeläistä (2026) sekä paljon niitä jälkeläisiä jotka eivät ole viitsineet käydä näyttelyissä. Kingi saapui myös Tsekistä elokuussa 2018 ja asustaa Leinoilla Lopen Ojajoella. Kingin elämää voi seurata instagramista @kingofcolors_ . Kingistä ei olla saatu itsellemme jälkeläisiä tai jatkajia, koska harmillisesti töpö töpö yhdistelmiä ei voi tehdä ja meidän pitkähännät eivät ole soveltuneet jalostukseen Kingille tai ne eivät ole onnistuneet. Roba ostettiin Puolasta kesällä 2024. Roba harrastaa Rally-tokoa tosissaan, mutta vielä ei olla kilpailtu ohjaajan vuoksi. Roban kaikki terveys tulokset ovat erinomaisia, sekin on laajasti tutkittu kuten muutkin meidän omat koirat. Roba on ollut pari kertaa näyttelyissä, hyvillä tuloksilla.
Tavoitteemme on kasvattaa mukavia ja terveitä koti- ja harrastekoiria, joilla voi käydä myös näyttelyissä.
Klikkaa kuvat suuremmiksi
Päivitetty Toukokuussa 2026